onsdag 23 juni 2010

Rådjuren äter upp mina rosknoppar!

Det är inte roligt med trädgård alla gånger - i alla fall inte när rådjuren arbetar emot mig. Nu har de (för andra året i rad) ätit upp alla (utom EN) knoppar på mina 3 rosbuskar på baksidan av huset. Nu har jag tröttnat och stängslat in dom med kompostgaller! Inte så snyggt men nu måste de få återhämta sig och kanske sätta några nya knoppar. De hade överlevt denna svåra vinter - ska de överleva rådjuren?
På bilden syns en avbiten gren. Sorgligt att skåda.
PS! Jag använder både Råväck och Råodör men bra (men inte toppen) resultat.

1 kommentar:

  1. Ja, där håller jag med dig. Man vill inte ha några objudna gäster i trädgården som äter upp ens växter. Jag är livrädd att få in vildsvinen i min trädgård. De har vandrat runt tomten, men peppar, peppar,än så länge har de inte hittat min trädgård.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera