torsdag 15 juli 2010

Vattna, vattna, vattna .... och återigen ... vattna!

Jag klagar inte på denna helt underbara sommar! Sol och värme, dag efter dag, vecka efter vecka. Jag har planterat mycket nytt i trädgården, plus några omflyttade buskar. Och vad måste man göra då? Jo, man måste se till att växterna inte torkar ut. Och om det inte regnar så måste man vattna. Och nu när det inte har regnat på, jösses jag vet inte hur länge - då får man ta till slangen. Dag efter dag efter dag efter dag efter dag... Det är säkert vattenbrist så jag borde väl ha lite dåligt samvete. Jag försöker att inte duscha så ofta för att kompensera... Mina växter har hittills inte klagat på min odör i alla fall!

Så får jag dessutom försöka hitta på egna lösningar för att vattna så mycket som möjligt av min egen lilla trädgård och så lite som möjligt av grannarnas trädgårdar... Har än så länge inte hittat någon bra vattenspridare med minimal spridning. Tipsa mig gärna om ni känner till någon som är för små trädgårdar och extremt bra på att rikta! För delvis kuperad terräng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar