söndag 20 november 2011

FOTOmässan på Älvsjömässan


Var och besökte Fotomässan idag och jisses, där kunde man spenderat hela helgen!
Fullt med superintressanta föredrag och massor av prylar att titta på och sukta efter....

Lyssnade på Elisabeth Ohlson Wallins föredrag och bildvisning om "muslimska bögar, kristna flator och judiska transor på heliga platser i Jerusalem". Mycket fascinerande föredrag - vad gör inte en fotograf för att få fram sitt budskap! Ni kanske kommer ihåg henne från Ecce Homo. Jag ska inte visa mina foton tagna på några av hennes foton för jag tror det kan stöta många. Tyvärr vill jag tillägga, för de var artistiska i sin grymhet.

MEN, jag kan i stället visa något annat som jag hittade där!


WIKIlovesmonuments.se hade en tävling där man skulle fota byggnader och skicka in. Totalt laddades 5 134 bilder upp och 10 stycken gick vidare. Dessa tio foton hängde på mässan. Och hela TVÅ av dessa (visas med röd pil ovan) är tagna av min kusin David Castor! Det tycker jag är superhäftigt! GRATTIS, GRATTIS kan jag bara säga!


Och givetvis höll "min" Canon-lärarinna Emelie Ohlsson lite småföredrag.

Såg att Nikon har börjat med fotokurser också.... för er som har detta märke.

Så nu gäller det bara att vinna på Lotto så att man kan köpa lite nya häftiga objektiv och andra fotoutrustningspryttlar och böcker och instruktionsdvd'er och.... puh!

1 kommentar: