fredag 13 juli 2012

Ormmänniska i Stockholm!

Uppvärmning...
En helt vanlig dag i Stockholm! Jag var inne i stan och uträttade lite ärenden.Sneddade över Sergels Torg och såg att trappan var full med folk - ovanligt full med folk. Något måste vara i görningen!


När jag gick närmare visade det sig att en show precis skulle starta! En ung Australiensare som skulle uppträda som contortionist - ormmänniska på svenska! Det här måste jag ju bara se! Jag hade tid så jag satte mig ner på trappan och kameran var som alltid med...


Det visade sig att killen var rolig! Riktigt rolig! Hans munväder fick ännu mer folk att strömma till då de hörde oss skratta högt! Han skämtade med publiken samtidigt som han började värma upp...

Gör om det om ni kan - och det är bara uppvärmningen! (Benen ligger i kors uppåtvridna...)
Grabben gjorde armhävningar i detta läge!
"Kvinnornas favorit" kallade han denna och gungade fram och tillbaka...


Så började då själva showen.... Killen skulle ta sig igenom ett badmintonracket! Och dom är inte stora...

Är axeln ur led?
Ser lite tight ut! Nu ska de piercade bröstvårtorna igenom...
Och sedan klämmer han in en amerikans fotboll... Var la han magsäcken?
 (Jag fuskade och gjorde en grov bortretuschering av bakgrunden för att det viktigaste skulle komma fram...)

Och nu skulle stjärten och "de viktiga juvelerna"  igenom...
OK, sedan var det dags för finalen.


Fyra killar skulle hålla i varsin lina som spände en påle. Två killar hjälpte Australiensaren upp. Och tjejen skulle kasta upp 5 bollar (det var mycket skämt om "balls"...), 3 stora knivar och en lång knivförsedd "pinne".

Så snurrar "pinnen" med de skarpa ändarna, 3 knivar kastas genom luften.... tur det inte blåste så mycket ...
Så var showen över! Helt fantastisk.

Killen hade kommit från Australien igår - första dagen i Sverige. Han skulle uppträda på Stockholm Street Festival som pågår mellan den 13 och 15 juli i Kungsträdgården.
Här är länken: http://www.stockholmstreetfestival.se/portfolio/alakazam/

Gå och se honom!!

Men förhoppningsvis slipper ni det jag och de runt mig drabbades av där vi satt på trappan. Någon släppte luft - en riktig SBD om jag säger så. Jisses, det luktade inte, det STANK! Folk började vända sig om för att leta reda på syndaren (eller synderskan). Några höll för näsan. Några viftade med handen framför ansiktet i ett försök att fläkta bort eländet. En liten tjej frågade sin mamma högt och tydligt "Mamma, vem har pruttat?" Det var en plåga som gränsade till illamående. Frågan är om det var den unga tjejen som satt snett framför mig till vänster, för hon tittade envist framåt hela tiden.... och såg lite besvärad ut. Vilken PÄRS i alla fall! Vet inte vad hon hade ätit till lunch men jag skulle inte rekommendera den restaurangen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar