lördag 14 mars 2015

Gamla algiga staket


Staketet mot grannen blev bara grönare och grönare för varje år. Det är sydsidan mot oss så det kommer ju inte så mycket sol på den sidan.

Så... jag tröttnade förra sommaren och körde högtryckstvätten på brädorna. Bakom det gröna dök det upp friskt ljust trä! Inte så snyggt kanske, men snyggare än det gröna i alla fall.


Arbetsställningen var kanske inte den bekvämaste.
Jag ville ogärna bryta av några rododendronkvistar.


Nästa steg var att olja trät. Jag har valt att lägga in färg i oljan. Färgen heter Twilight, vilket är väldigt passande för mig! ;-)

Jag har lärt mig att färgpigment i olja gör oljningen tåligare mot förslitning. Det håller helt enkelt längre - plus att jag tyckte det blev snyggare än om jag bara hade oljat plankorna.



#Blogg100 - 10(100)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar