söndag 22 mars 2015

#hashtagga mig hit o #hashtagga mig dit

 

Man ska tydligen hashtagga sina inlägg - både i facebook, twitter (som jag inte har) och på bloggar.

Läste förresten på wikipedia att det också kallas för fyrkantstaggar...

Nåväl, jag får väl börja så smått att hashtagga i kommande inlägg. Jag vill ju inte editera gamla inlägg och spara om...

Men hade jag kunnat hashtagga tidigare inlägg så kanske det hade blivit med orden:

#trädgård
#kompost
#skivepitelcancer
#StoraStockholm
#råddjur
#ZombieWalk
#SpanskaRidskolan
#Obama
#Vinterljus
#Döderhultarn
#MyDog
#Turkiet
#Cancun
#NordiskaTrädgårdar
#Lego
#Rosor
#spisfläktfilter
#Greenpeace
#Minneslund
#Cedergrenska
#blogg100
#miljöstation
#GameofThrones
#Thuja
#Canon

25 hashtaggar som täcker upp mycket av det jag skrivit om hittills!

Så om någon söker på dessa hashtaggar, kommer de till detta inlägg bland annat, och så undrar de vilken idiot som skrev inlägget....

Men då har de i alla fall hittat hit! Kul! För mig i alla fall! Och så får de själva titta i listan på tidigare inlägg och leta efter det inlägg som bäst överensstämmer med den hashtagg som de letade på... ;-)

Kul idé va! :-)

#Blogg100 - 18(100)
#hashtagg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar