torsdag 26 mars 2015

Ständiga spam på mailen...

GOD MORGON,
Tack för den uppmärksamhet som ger dig min käraste önskan, Jag vill låta dig veta att jag jag inte var fel person skickar detta meddelande. Min brinnande önskan har alltid varit att möta en anonym person så att den senare leder sociala åtgärder genom en stiftelse. Dock skulle jag förstå din förvåning på väg att gå.
Mitt namn är Brigitte PAGNY, född 27 mars 1944 kanadensiska medborgarskap men som för närvarande medicinsk observation på sjukhus finns i USA. Jag var tvungen att kontakta dig på detta sätt eftersom jag vill ta dig att donera ett belopp av 2.000.000€ för att hjälpa människor i nöd, göra glad fattiga familjer, föräldralösa barn, hjälpa unga företagare som söker finansiering för att odla sina sektorer av din omgivning.
Mitt yrkesliv har varit en riktig turism så mycket som jag alltid har bott från mitt land. Först till Kuwait, där jag arbetade inom oljeindustrin i två år. Då var jag i Republiken Benin år 2001 där jag genomfört flera fastighetsbolag, ingenjör är i detta land som är så inbjudande att jag har upplevt sann lycka, att äktenskapet med en kanadensisk som också arbetat i detta land.
Tyvärr hade vi inte en chans att få barn. Efter fem (05) år tillsammans förlorade min man sitt liv efter en lång tids sjukdom. Så stannade jag igen ensam med en Butler till mitt förfogande och en hund tills denna cancer Vienna begränsa mitt liv. Det blir nästan fyra år som jag kämpar mot denna sjukdom och medicin kan inte längre inget efter resultaten av läkarundersökningen att mina dagar är numrerade enligt undersökningen av min behandlande läkare. Jag hade blockerat denna viktiga summa i en av bankerna Benins för ett byggprojekt. Jag kommer vara riggad till dig anförtrott pengar till min donation finansierat projekt. Jag tog dig att acceptera detta eftersom det är en gåva från en döende kvinna och utan att fråga något i gengäld. Vänligen svara så snart som möjligt till min e-postadress här : brigitte.pagny1944@yahoo.ca
Mrs. Brigitte PAGNY


Jag får liknande mail med jämna mellanrum.
Förut hette de Nigeria-brev - just för att de ofta kom från Nigeria. Nu kommer de från många fler länder. Men innehållet i dem har inte varierat så mycket genom åren. Någon ska dö och vill av någon outgrundlig anledning donera pengarna till just lilla mig! ;-)

Och det är inte små summor det handlar om - det är oftast frågan om enorma summor.

Jag måste dock erkänna att jag inte riktigt förstår allt i mailen... (Vad är det för bedrövligt översättningsprogram de använder egentligen!)

Som i detta mail till exempel: Dock skulle jag förstå din förvåning på väg att gå.
r min förvåning på väg att gå någonstans? Var då? Och framförallt varför?

Och jag vill också att mitt yrkesliv är en riktig turism... det låter ju riktigt kul!

Sen är ju frågan om någon fortfarande går på detta?
Speciellt med alla artiklar som varit i olika tidningar som varnar för dessa bedrägeribrev.

Själv deletar jag dem bara - men visst är jag ibland lite sugen på att svara och se vad nästa steg skulle vara.

#Blogg100 - 22(100)
#spam
#Nigeriabrev

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar