fredag 17 april 2015

Stenplattor - hur ska de placeras?


Hur ska jag lägga ut dessa små trampstenar för att de ska fungera som en gång att gå på?

Hur brett ska de läggas? Hur långt ifrån varandra?

Läste på ett ställe "lägg ut stenarna på gräset så att avståndet mellan dem blir behagligt att gå på".

Men vad är behagligt att gå på?
Det måste ju variera från person till person tänker jag.
Vad som är behagligt för mig kanske inte är behagligt för dig.

65 centimeter mellan stenarnas centrum läste jag på ett annat ställe.
Det är tydligen normal steglängd.
Vad är normal steglängd?
Steglängden måste variera väldigt beroende på hur lång man är.

På ett tredje ställe läser jag att avstånd och placering av trampstenarna är baserat på människans gång. Eftersom människan inte går på en rak linje kommer placeringen av trampstenarna att svänga mellan höger och vänster. Här föreslogs ett avstånd på 60 centimeter mellan stenarnas centrum.

Men hur långt ska det vara mellan den högra och den vänstra raden med stenar?
Jag hittar inget om det.

Så hur ska jag lägga dom?
Förslag någon?

#Blogg100 - 44(100)
#trampsten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar