måndag 11 maj 2015

Ännu mera STEN!


Så hade jag då tänkt lägga färdigt trampgången idag...

Jag började gräva ner de små trampstenarna och samtidigt fylla på med toppdressing och snygga till nerför slänten. Tanken är att lägga på gödsel och gräsfrön så fort som möjligt så att det börjar gro gräs.

Men... trädgården ville annorlunda. Jag kunde inte gräva ner en trampsten för det låg en sten under.
Frågan var hur stor och om den gick att ta bort relativt lätt.

Alternativet var annars att lägga just den trampstenen väldigt snett ut från de övriga och det skulle se lite konstigt ut tyckte jag.

Sagt och gjort - jag grävde och grävde och grävde och insåg att det var en stor sten.

Fick till slut ta fram spettet och försöka konstatera om stenen var så stor så den var i princip omöjligt att få upp (att detta typ bara var toppen på isberget) eller om det trots allt gick att rubba på den.

Och det gick faktiskt att rubba den. Den kom loss och visade sig vara stor men ändå inte isbergsstor.

Hmmm, den är stor alltså! Ska jag ta hjälp av maken för att få bort den ur gropen? Eller ska jag nu bara låta den sticka upp ur gräsmattan som en typ stenhäll?

Funderade i andra banor ett tag:

  • snigeldynamit - men då måste man först borra i stenen
  • eld och vatten - då ska jag alltså tända en eld runt stenen och bevaka några timmar
Jag tror jag får sova på saken. Tar vi upp den så kanske inte maken hinner i morgon och då går det ännu en dag på detta tar-aldrig-slut-projekt. Men jag vill ju egentligen inte ha stora stenar i marken där det i stället ska finnas jord!

Blogg100 - 68(100)
#stenbumling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar