torsdag 7 maj 2015

Djurisk trädgård...

 

I min älskade trädgård vistas som sagt inte bara jag (o maken o dottern) utan även mina älskade djur!

Mitt menagerie har (givetvis) ändrats och förändrats genom åren och just nu består den av:

  • Phoenix Pride Onyxia (Onyxa eller förkortat Nyxia till vardags). Född 2008. Dvs 7 år. Lilamaskad.
  • Meinking's Hope And Fortune (Mimmi till vardags). Född 2013. Dvs knappa 2 år. Blåsköldpaddtabbymaskad. (Oj, vilket långt ord!)
Båda dessa är steriliserade damer av rasen Helig Birma.
  • Nötvallen's Force (Dino till vardags). Född för nästan exakt ett år sedan så alltså 1 år och 7 dagar! (Fertil) hane av rasen Border Collie.



Givetvis är alla kompisar!

Det svåra är bara att lyckas fånga alla tre på tillräckligt bra bild samtidigt!

Dino går alltid att instruera men katterna.... hmmm, de är inte så bra på att ta instruktioner om jag säger så!

Onyxia äter gräs
Mimmi njuter på soffan

Blogg100 - 64(100)
#katt
#hund
#heliigbirma
#bordercollie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar