söndag 3 maj 2015

Saknade stenar o blommande träd


OK, i höstas köpte jag några av dessa stenar på Plantagen till ett vrakpris. De sålde ut inför vintern.
Väl hemma bestämde jag mig vilka rabatter jag behövde bygga om och byta ut träkanter mot stenkanter.
Så jag måttade och måttade och kom fram till hur många fler stenar jag behövde. Så åkte jag tillbaka till Plantagen och köpte resten.

Nu är det vår och jag håller på att bygga mina nya stenkantade rabatter... och inser då att jag saknar tre stenar... hmmm, någonstans på vägen har jag uppenbarligen räknat fel på tre stenar!

Inga problem, tillbaka till Plantagen där jag snabbt konstaterar att de bara har småstenar - inga kantstenar. Hmmm, de har antagligen inte kommit ännu. Frågar en anställd och får då höra att de inte ska ha stenar längre i sortimentet! Det var därför de såldes ut så billigt i höstas... VA!? Hade jag vetat detta så hade jag köpt några extra stenar i höstas.

Vad att göra nu då?

  • leta efter denna sten någon annanstans
  • förkorta rabatten på något sätt
  • använda några andra stenar
Hmmm, av dessa alternativ satsar jag på den första

Frågade den anställda var de köpt stenarna och fick svaret BOKE.

Väl hemma googlade jag på detta företag men hittade inte att de hade denna sten. OK, leta vidare...

Googlade på kantstenar och hittade stenen på Stenbolaget. Så nu ska jag ringa imorgon och höra om någon av butikerna i Stockholm har tre stenar inne och om jag kan komma och köpa dem snarast! 



Tills dess får man njuta av att körsbärsträden på vår gata fortfarande blommar. Träden är fortfarande små så det blir inte lika imponerande som i Kungsträdgården men det blir vackert!

#Blogg100 - 60(100)
#körsbärsträd
#boke
#stenbolaget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar