onsdag 6 maj 2015

Trött på stenar....

Detta blir ett inlägg utan bild! Väldigt ovanligt för att vara mig men nu känns det tjatigt att hålla på och visa bilder på mina långsamt framskridande rabatter...

Jag börjar tröttna på att släpa stenar och bygga nya rabatter. Helt ärligt. Det är tungt. Och jag är så trött i kroppen varje kväll efter ett nytt pass med att släpa och placera stenar.

Igår hade jag placerat stenarna så som jag ville ha den sista väggen. Och inatt regnade det massor - så idag låg hela raden med stenar ner.... :-(

Så det var bara att sätta upp mitt snöre igen (som jag använder för att få väggen rak) och placera ut stenarna rakt - igen. Nu hade jag nytta av min nyinköpta gummihammare. Jag kunde bonka stenarna till perfekt position. Praktiskt!

Sedan var det bara att fylla på med jord på insidan av den nu mycket större rabatten. Plus lägga upp jord på utsidan mot stenväggen så att stenarna inte faller. På utsidan sluttar alltså jorden neråt. Hela den sidan sluttar ner mot gränsen till grannarna.

Tungt, tungt, tungt. Flytta, putta och finjustera stenar.... Tror de väger ca 14 kilo styck.

Jag vill bli KLAR med denna sista stora rabatt NUUUU! Jag börjar tröttna....

Imorgon är en ny dag... ;-)
#Blogg100 - 63(100)
#sten

2 kommentarer:

  1. Visst är det tungt slit, och bakslag när der rasar, då blir man trött på det.
    Men man har igen det i lyckrus när det är klart :-)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera