söndag 10 maj 2015

Vilodag pga regn...

Många maskar som grävt sig upp ur den blöta marken
Idag regnade det.
Då tycker i alla fall inte jag att det är så himla kul att jobba i trädgården!
Så då blev det helt enkelt en vilodag - från trädgårdsarbete i alla fall.

En svart snigel kom också fram och kröp på den blöta marken
Fördelen är visserligen att jag slipper vattna.
Jag har ju dessutom slängt ut gräsfrön på en massa ställen så det är ju bra även för deras möjlighet att snabbt börja växa. Och bilda den där tjocka gräsmattan jag är ute efter...


Nackdelen är att den toppdressing jag bara hunnit hälla ut på den andra halvan (av min planerade nya och fina gräsmatta) nu blir blöt och något svårare att kratta ut.

Fast ännu en fördel är att marken blir uppblött och det blir lättare att gräva hålen för alla mina trampstenar.

Fördelar och nackdelar med regn - precis som med det mesta här i livet!

Blogg100 - 67(100)
#regn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar